kort uppdatering om helgen som varit

Fredag: Dressyrträning för Maria Hjort - Gick super bra, har varit lite till och från på sista tiden när jag har ridit men när jag red för Maria fick jag verkligen tillbaka humöret. Pucken gick super fint och kändes mer än bra efter passet. Bland annat tränade vi skänkelvikningar, mycket ut och in på stor och liten volt. 

 

Lördag: Dressyrtävling (klubbis) - Det började ganska segt eftersom jag red i sista klassen så det var en evig väntan. När jag väl skulle börja rida fram så gick det bra, i slutet var han super fin i formen osv.. men då såg jag att Anna börja rita i luften hur hon skulle rida och prata för sig själv och då stod jag där och lyssnade, hon börja prata om halv cirkel hit och halv cirkel dit och jag bah..

 

- VAA? vilket program ska du rida?

* Samma som dig, LB:0.

- Men.. vi ska ju rida LB:1..?

* Hahaha, nää! har du tränat på det programmet du red i Haparanda?

 

KÄNSLAN, när man har tränat in fel dressyrprogram 2 minuter innan man ska in och rida de!! Så jag hoppade av och bad Anna hålla Pucken medan jag sprang till ridhuset och frågade om jag kunde få se det program vi skulle rida och så bra som jag är så hade jag tränat på fel program så jag typ "Grattis Anna" för jag kan inte rida det här. Då kommer Ann (domaren) och säger "klart du ska! du får 4 minuter att lära dig programmet och du kommer fixa det" efter jag kollat igenom programmet ett antal gånger så hoppar jag upp på Pucken och rider upp det med hopp om att komma ihåg det. Slutade med en vinst på 64,1% och super duktig ponny och mindre duktig ryttare kändes det som, men under omständigheterna så gick det super super bra.  

 

Söndag: Dressyrträning för Maria Hjort - Vi fortsatte med samma övningar som i fredags och gick jätte bra, jag var inte i så bra form så jag var inte fullt lika nöjd som passet innan men i slutet gick han så himla fint så jag var ändå oroligt glad! "Nu höjer vi ribban" och en bra förklaring till vad vi skulle göra nästa gång fick jag höra. 

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till vinsten!

2013-04-10 @ 08:50:30
URL: http://fridaaaxelsson.blogg.se
Postat av: Juliah

Ni är så himla duktiga!! :D

2013-04-10 @ 09:28:17
URL: http://whisperinghorses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0