Resultat - Div 3 Dressyr, omg 1

Vi har ett Div 3 lag med KRF och första tävlingen var i Boden igår. Jag och Moa red LC och Kajsa red LB. 

 

Den här iden, att starta med ett lag kom 1-2 veckor innan första tävlingen så vi fick snabbt fundera på vilka som kunde vara med och det var hit och dit men till slut så blev det vi tre. Vi hade inte så mycket tid att träna men gick super bra ändå. Vi anmälde oss när det redan var fullt men dom tyckte det var bra med ett till lag i tävlingen så vi fick ändå vara med men inte individuell tävling utan bara lag.

 

För mig och Pucken gick det jätte bra, jag var den första som startade av alla eftersom vi var efteranmälda och D ponnyerna skulle börja. Fick inte så lång tid att rida fram men som tur var kändes han jätte fin och klar för start bara efter den korta stunden. Kändes nervöst att vara den första men ändå skönt att göra bort det och inte vara så nervös medan alla andra rider.

 

Efter jag hade ridit så stannade domaren mig och sa att jag hade en jätte fin ponny och hon frågade massor med frågor. Hon tyckte att vi skulle fara ut och tävla så mycket som möjligt. "var rädd om din ponny!" 

Fick 186 poäng & 68,89%. Var så stolt över mitt lilla Pucko när jag hörde vad domaren sa så bara det var en vinst. Om jag hade tävlat individuellt så hade jag vunnit min klass men tyvärr så var vi lite sega på att anmäla oss. Men bara att veta att jag hade vunnit är lika bra, skillnaden är bara en Rosett typ. LIKA GLAD FÖR DE! :)


Kommentarer
Postat av: Ellen och Ida

Superfin blogg! Kolla gärna in våran :)

2013-04-15 @ 18:30:10
URL: http://bakfickeryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0