Dressyrträning för Maria Hjort - DAG 1

Han var pigg och taggad som han har varit dom senaste dagarna. Det fanns mycket fina stunder då han gick som en guldponny och stunder då han inte alls ville vara med längre... jag fick driva driva driva hela tiden och vara hård mot han så han skulle sluta upp med sitt bråkande. Tog ett bra tag innan han "gav upp" eller de gjorde han inte men han orkade nog inte mer FÖR IDAG kändes det som. I morgon ska jag rida för Maria också och då ska han inte hålla på som han gjorde, idag var de överdrivet mycket. De handlade om sekunder... några underbara steg och sen skulle han tjura ett tag, sen några underbara steg och sen tjura osv.. hela tiden. Både jag och han var trötta efter passet, han var helt svettig och han fick till och med ett stort sår vid hovskägget på frambenet och på bakbenet fick han ett litet sår... de är när han ska hålla på backa och säga emot, man blir ganska så less när han ska hålla på sådär.
Men nu taggar vi inför i morgon och hoppas på bättre! 
 
De enda jag ville var att han skulle gå FRAM FRAM FRAM men han ville bara backa, backa och backa... snacka om tjurig ponny!

Kommentarer
Postat av: Sofia :)

Måste bara säga, Galet vilken fin häst! <3
O så sjukt bra den passar i blått! (:

2013-02-23 @ 10:05:00
URL: http://SofiaNilzon.blogg.se
Postat av: Tussie & London - med drömmen att rida SM

Gud så fint schabrak!

2013-02-23 @ 10:09:57
URL: http://londonryttaren.se
Postat av: Michaela

Hej!
Vad fin Han blivit, bra steg i traven och fina muskler:) ingen kan ta ifrån han att han är duktig på att backa;)
//michaela från stallet där han stod;)

2013-02-23 @ 21:45:22
URL: http://michaelalunneborg.devote.se
Postat av: Linda

vad roligt att se honom igen! jag red honom i ca 4månader innan han flyttade till hernösand eller vart det va. han var bra på att backa och springa på sidan redan då ska jag säga :P underbar ponny iaf, jag har alltid sagt efter det att den dagen jag hittar en häst som är som pucken har jag hittat min drömhäst :)

2013-06-03 @ 18:27:33
Postat av: Paulina Molander

Vilken läcker häst, tävlas den nå? :)

P.S Kolla bloggtävlingen, du kan vinna presentkort på 500 kr!

2013-06-20 @ 18:24:43
URL: http://paulinamolander.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0