Första prao dagen

Började 07.00 men var där lite senare. Som man alltid gör på morgonen är ju fodra, täcka alla hästar, ta ut dom, mocka osv... de börja vi med. Sen tog jag in Tatar och gjorde han i ordning till Helena, jag skrittade fram han till Helena hade ridit klart Winston och sen bytte vi så jag skrittade av Winston och hon red Tatar. 
 
Jag och Anna gjorde massor av grejer under dagen men det orkar jag inte skriva allt. När vi hade slutat så skrittade jag och Anna ut på Pucken och Agnes och efter de så tömkörde vi Annas andra ponny Benji och i slutet släppte vi han i ridhuset så han skulle få springa av sig.
 
Jag for hem och vilade i en timma och sen for jag tillbaka till stallet för då stod Hoppning/markarbete på schemat. Jag gjorde i ordning Gazze och red för Helena. Gick super bra under hela lektionen, han var pigg och taggad men ändå så himla lydig. Han tog stora och fina språng :)
 
Pucken har nu varit halt i typ 3 dagar. Det är andra natten han har en lindning med bomull som är doppad i jodopax + en fleecelinda över de. Det ser mycket bättre ut och han är inte svullen bara lite varm. Ska longera han i morgon och se hur han är och hoppas på det bästa.
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Fin häst!:D

2013-03-06 @ 09:09:16
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0