Han är halt

Igår när jag red fram före jag skulle rida för Maria (dag 2) så när jag skrittade var han som vanligt men när jag börja trava så var de inte bra, han var halt. De var bara att gå in i stallet och kolla höger framben och det var svullet och varmt, de var på samma ben som såret han fick i förrgår när han höll på backa. Just nu är det inte lika varmt men han är ännu halt. Maria bad mig att skritta han några dagar för att hålla igång och rengöra såret några gånger per dag. 
 
Eftersom jag inte kunde rida Pucken för Maria så fick jag rida Annas ponny Agnes, bättre de eftersom jag ändå var tvungen att betala, så kunde jag ju lika rida en annan. Agens är en ponny jag förut red i bland innan Anna köpte henne men det var ett bra tag sen, det kändes som en ponny jag aldrig ridit förut hon har blivit mycket finare och bättre nu när Anna köpte henne. Både jag och Agens blev trötta efter ridpasset, det är inte ens nära likt att rida min egna utan Agens måste man rida mycket mycket mer och ja.. de är helt annorlunda. 
 
Duktig tjej! 

Kommentarer
Postat av: zingde

Du red henne jättebra=)

2013-02-24 @ 16:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0