Maria Hjort kurs

Lite kortfattat,
Igår var det på KRF och jag är jätte nöjd över den träningen. Vi jobbade mycket på my feeling. Jag är ju inte riktigt van vid att han är så himla känslig även fast jag snart har haft han i ett år så är det ovant. Att han är så känslig är ju ett stort plus och det är något jag verkligen måste ta vara på. 
Idag var träningen på Holmen och vi repeterade från gårdagen och även jobbade vidare ett steg. Han gick jätte fint - fick fina halter, övergångar, alla rörelser vi gjorde funkade super.
Den här kursen har verkligen fått oss att ta steget framåt. Vi går verkligen upp för trappan nu.♥
 
Detta är nästan ett "mirakel" - Dom två senaste gångerna jag ridit kurs för Maria har det inte riktigt gått som jag tänkt mig. Sist så bokade jag in tre till fyra pass men slutade med att jag bara red ett.. Första passet jag red så gick han hur fint som helst MEN dagen efter blev han halt... och exakt samma sak hände gången före jag skulle rida kurs för henne, så det blev ett pass båda gångerna p.g.a. halt dagen efter.
Men den här gången behövde jag inte ställa in, kunde rida två pass utan skada - Haha ;)
Världens bästa ponnyskräll ♥
 
Alltid lika roligt att rida för Maria, man blir så himla himla nöjd efter varje gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0